1 | Çalışkan, H., Uymaz, M., & Öztürk, M. - Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilim, sözde-bilim ayrımı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi - Vol.9(3) - pp.145 - ISSN : 2528-9950 - 2023 |
2 | Coşkun, M., Çalışkan, H. & Terzi, T. - Ortaokul öğrencilerinin bireysel ve sosyal sorumluluk düzeylerinin incelenmesi - International Journal of Social Science Research - Vol.12 (1) - pp.48 - 2023 |
3 | Çalışkan, H., Ekerbiçer, E., & Güdek, M. - Öğretmen adaylarının politik okuryazarlık beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi - Journal of New Approaches in Social Studies - Vol.7 (1) - pp.1 - DOI : https://doi.org/10.38015/sbyy.1233892 - 2023 |
4 | Yalgın, B., & Çalışkan, H. - Kentsel ve kırsal bölgede eğitim gören okul öncesi çocuklarının değer düzeylerinin incelenmesi - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi - Vol.9 (1) - pp.43 - ISSN : 2528-9950 - 2023 |
5 | Çalışkan, H. & Mazak, E. - Milli değerlerin öğretimine yönelik öğretmen tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi - Journal of Individual Differences in Education - Vol.5 (1) - pp.1 - DOI : https://doi.org/10.47156/jide.1291321 - 2023 |
6 | Çalışkan, H.; Kılınç, G.; Yıldırım, Y. - Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerinin (PİB) değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşleri - Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri - Vol.12(2) - pp.595 - ISSN : 2146-5606 - DOI : 10.23863/kalem.2022.238 - 2022 |
7 | Balçın, K.; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler dersinde kullanılan web 2.0 araçlarının ortaokul öğrencilerinin çevresel duyarlılıklarına etkisi - Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice - Vol.3(2) - pp.128 - ISSN : 2667-8578 - DOI : https://doi.org/10.47157/jietp.975275 - 2021 |
8 | Şenel, T.; Çalışkan, H.; Yıldırım, Y. - Tutumluluk değerinin kazandırılması bağlamında yapılan uygulamaya ilişkin veli ve öğrenci görüşleri - Milli Eğitim Dergisi - Vol.50(232) - pp.199 - ISSN : 1302-5600 - DOI : https://doi.org/10.37669/milliegitim.743160 - 2021 |
9 | Yıldırım, Y.; Çalışkan, H. - Görev odaklı değerler eğitimi (GODE): Örnek bir uygulamaya ilişkin veli görüşleri. - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.19(41) - pp.245 - ISSN : 1303-880X - DOI : https://doi.org/10.34234/ded.866098 - 2021 |
10 | Çalışkan, H., Yıldırım, Y.; Demirhan, E. - Değerler Eğitimi Bağlamında Planlanan Doğa Eğitimi Programına İlişkin Veli Görüşleri - Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi - Vol.7 (1) - pp.79 - 2021 |
11 | Karademir, Ç.; Çalışkan, H. - Ergenlerde iyimserlik ve kötümserliğin iyilik hali üzerindeki yordayıcı rolü - Social Sciences Research Journal - Vol.10(2) - pp.488 - 2021 |
12 | Karaseyfioğlu, F. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel değerlere yönelik duyarlılıklarının incelenmesi. - Journal of Multidisciplinary Studies in Education - Vol.5(3) - pp.88 - ISSN : 2645-9205 - 2021 |
13 | Çalışkan, H., Yıldırım, Y. - Ortaokul öğrencileri için etkin vatandaşlık değerleri ölçeğinin (EVDÖ) geliştirilmesi - Milli Eğitim Dergisi - Vol.49(228), - pp.335 - ISSN : 1302-5600 - DOI : https://doi.org/10.37669/milliegitim.742091 - 2020 |
14 | Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. - Seçmeli hukuk ve adalet dersinin ortaokul öğrencilerinin adil olma ve sorumluluk değerlerine etkisi. - Journal of Multidisciplinary Studies in Education - Vol.4(2) - pp.34 - 2020 |
15 | Çalışkan, H. ve Çavuş, M. - Hoşgörü Eğilim Ölçeği Yetişkin Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.18(40) - pp.181 - ISSN : 1303-880X - 2020 |
16 | Tosun, T; Çalışkan, H; - Sosyal bilgiler öğretmen ve öğretmen adaylarının kültür ve miras öğrenme alanına ilişkin pedagojik içerik bilgilerinin incelenmesi - Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice - Vol.2(1) - pp.1 - ISSN : 2667-8578 - 2020 |
17 | Çalışkan, H; Uluç, M; Afacan, K; - Farklı kültürel yapılardaki ailelerde yetişen öğrencilerin temel demokratik değerlerinin incelenmesi - Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice - Vol.2(1) - pp.55 - ISSN : 2667-8578 - 2020 |
18 | Uymaz, M. ; Çalışkan, H. - Öğretmen yapımı sosyal bilgiler dersi sınav sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi - Kastamonu Eğitim Dergisi - Vol.27 (1) - pp.331–346 - DOI : 10.24106/kefdergi.2637 - 2019 |
19 | Çalışkan, H. ; Yıldırım, Y. ; Kılınç, G. - Zümre öğretmenler kurulu toplantılarına ve e-müfredata ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri - Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi - Vol.5 (1) - pp.30-61 - DOI : 10.30855/gjes.2019.05.01.003 - 2019 |
20 | Biter, M. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler derslerinde eğitsel oyunlarla değerler eğitimi: Bir eylem araştırması - Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice - Vol.1 (1) - pp.1-28 - 2019 |
21 | Çalışkan, H. ; Demir, B. - Ergenlerde tarihsel empati ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması - Turkish History Education Journal - Vol.8 (1) - pp.129-149 - DOI : 10.17497/tuhed.557538 - 2019 |
22 | Uymaz, M. ; Çalışkan, H. - Öğretmen yapımı sosyal bilgiler dersi sınav sorularının soru türleri ve kapsam geçerliğine göre incelenmesi - Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi - Vol.5 (10) - pp.77–113 - 2019 |
23 | Bayram, Y. T. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler dersinde kullanılan oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler: Bir eylem araştırması - Journal of Individual Differences in Education - Vol.1 (1) - pp.30- 49 - 2019 |
24 | Kılınç, G. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler öğretmenleri nasıl ve ne kadar soru soruyor? - Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.8 (2) - pp.562-589 - DOI : 10.14686/buefad.465630 - 2019 |
25 | Kılınç, G. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme sürecindeki soru sorma tekniklerinin incelenmesi - Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.37 (1) - pp.189-207 - DOI : 10.7822/omuefd.389624 - 2018 |
26 | Karahan, F. ; Gür Erdoğan, D. ; Canan Güngören, Ö. ; Kaya Uyanık, G. ; Güler, N. ; Koç, B. ; Bayrakçı, M. ; Çalışkan, H. ; Uzunkol, E . ; Horzum, M.B. - Öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, internet kullanım becerisi ve web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonlarının hizmetiçi eğitimdeki başarılarına etkisi - Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.36 - pp.65-81 - 2018 |
27 | Uymaz, M. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “empati” kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile belirlenmesi - Journal of Multidisciplinary Studies in Education - Vol.2(4) - pp.80-91 - 2018 |
28 | Çalışkan, H. ; Uzunkol, E. - Ergenlerde iyimserlik-kötümserlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması - The Journal of Happiness & Well-Being - Vol.6 (2) - pp.78-95 - 2018 |
29 | Çalışkan, H. ; Karademir, Ç. - Motivasyonel eylem çatışması ölçeğinin dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması - Sakarya University Journal of Education - Vol.7(1) - pp.20-33 - DOI : 10.19126/suje.220184 - 2017 |
30 | Çalışkan, H. ; Yıldırım, Y. - 2005 ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri - Journal of Multidisciplinary Studies in Education - Vol.1(1) - pp.7-23 - 2017 |
31 | Laçin Şimşek, C. ; Çalışkan, H. - Scale Development on Educational Value of The History of Science - Journal of Turkish Science Education - Vol.13(3) - pp.173 - DOI : 10.12973/tused.10178a - 2016 |
32 | Çalışkan, H. ; Tangülü, Z. ; Sever, S. - Sosyal bilgiler dersine ilişkin araç-gereç yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi ve ortaokul öğrencilerinin durumlarının incelenmesi - Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi - Vol.5(1) - pp.99-132 - ISSN : 2146-5606 - 2015 |
33 | Kılınç, G. ; Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme sürecindeki soru sorma davranışlarının değerlendirilmesi - Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.15(USBES Özel Sayısı I) - pp.265-286 - 2015 |
34 | Çalışkan, H. ; Karademir, Ç. - Değer yönelimleri ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.12 (2) - pp.47-68 - 2014 |
35 | Çalışkan, H. ; Uymaz, M. ; Tekin, D. - Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi - Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi - Vol.6 (14) - pp.239-261 - ISSN : 1308-7363 - Özel sayı - 2013 |
36 | Yigittir, S. ; Çalişkan, H. - Seviye Belirleme Sınavında (SBS) sosyal bilgiler alanında sorulan soruların kapsam geçerliği açısından incelenmesi - Milli Egitim - Vol.197 - pp.145-157 - ISSN : 13025600 - Article - 2013 - SCOPUS_ID:84882631585 |
37 | Kirman Çetinkaya, E. ; Laçin Şimşek, C. ; Çalışkan, H. - Bilim ve sözde-bilim ayrımı için bir ölçek uyarlama çalışması - Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.3 (2) - pp.31-43 - ISSN : 1309-7660 - 2 - 2013 |
38 | Çalışkan, H.; Yazıcı, K. - Ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tutum düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi - International Journal of Human Sciences - Vol.10 (1) - pp.398-415 - ISSN : 1303-5134 - 1 - 2013 |
39 | Caliskan, H. - Development of the measurement and evaluation self-efficacy perception scale and the examination of the status of social studies teachers - Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies - Vol.4 - pp.1003 - ISSN : 1308-7711 - Special Issue (1) - 2012 |
40 | Çalışkan, H. - İİlköğretim altıncı ve yedinci sınıflar sosyal bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşleri - Çağdaş Eğitim Dergisi (Contemporary Education Journal) - Vol.35 (377) - pp.31-40 - ISSN : 1300-249X - Temmuz-Ağustos - 2010 - M-SAU-188 |
41 | Çalışkan, H. ; Turan, R. - Sosyal bilgiler dersinde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının derse yönelik tutuma etkisi - İlköğretim Online (Elementary Education Online) - Vol.9 (3) - pp.1238-1250 - ISSN : 1305-3515 - Eylül - 2010 - M-SAU-189 |
42 | Çalışkan, H - Sosyal bilgiler öğretiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının eleştirel düşünme becerisine etkisi - Kastamonu Eğitim Dergisi - Vol.17 (1) - pp.57-70 - 2009 |
43 | Çalışkan, H. - Sosyal bilgiler dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi - Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.17 (4) - pp.448-457 - 2009 |
44 | Çalışkan, H. - Eğitimcilerin araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla ilgili algıları - Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD) - Vol.28 (1) - pp.153-170 - 2008 |
45 | Çalışkan, H. ; Turan R. - Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde akademik başarıya ve kalıcılık düzeyine etkisi - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi - Vol.6 (4) - pp.603-627 - 2008 |
46 | Çalışkan, H. ; Kandemir M. ; Yıldız M. - İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları ve başarı düzeylerinin prososyal davranışla ilişkisi - Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi - Vol.1 (1) - pp.55-65 - 2008 |
47 | Çalışkan, H. ; Yıldız, M. - 1998 ve 2004 Programlarına göre hazırlanan ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki ünite değerlendirme sorularının analizi - Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi - Vol.121 - pp.75 - ISSN : 1301-370X - 1 - 2008 |
48 | Çalışkan, H. ; Yıldız.M. - Tarihi bir olayın sosyal bilgiler dersinde değer öğretiminde kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama - Kök Araştırmalar Dergisi - Vol.9 (2) - pp.119-128 - 2007 |
İletişim
hcaliskan@sakarya.edu.tr(264) 295 69 25